Το Θέατρο ΦΟΥΡΝΟΣ και το Εργαστήριο του Φούρνου παρουσιάζουν την
«βραδιά ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΩΝ του ΓΙΑΝΝΗ ΤΡΙΤΣΙΜΠΙΔΑ»
Ο Γιάννης Τριτσιμπίδας είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Είναι ένας σκηνοθέτης και παραγωγός που πειραματίσθηκε με όλα τα μέσα και τα θέματα. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι δεν σταμάτησε ποτέ να παράγει, είτε είχε διπλά του ένα παραγωγό, είτε αξιοποιώντας τα όποια μέσα διέθετε. Επίσης με τον ίδιο ενθουσιασμό και αφιέρωση δημιούργησε πειραματικές ταινίες, ντοκιμαντέρ, φιξιόν, ταινίες για την τηλεόραση, ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ , βιβλία, μέχρι λάδι και κρασί.
Φυσικά δεν θα υπήρχε καλύτερος τόπος και χρόνος για την αφετηρία όλων αυτών από το Παρίσι του Μάη του 68.
Μετά από σπουδές Νομικών στην Αθήνα βρίσκεται στο Παρίσι για σπουδές σε σημαντικά μέρη όπως στην École Pratique des Hautes Études – Centre documentaire – Laboratoire audiovisuel που διηύθυνε ο Jean Rouch, και στο περίφημο Πανεπιστήμιο της Βενσέν, το Παρίσι 8, που το γαλλικό κράτος δημιούργησε, μετά τον Μάη του 68 για να εντάξει εντός του τους αμφισβητίες. Σε αυτό το Πανεπιστήμιο, στο Τμήμα Κινηματογραφικών και Οπτικοακουστικών Σπουδών δίδαξε πολλά χρόνια (1971-1980 και 1991-1993).
Όπως ήδη αναφέρθηκε, το έργο του Γιάννη Τριτσιμπίδα είναι πολύ μεγάλο και πολύμορφο. Το «Εργαστήριο του Φούρνου» (F Lab) τιμά τον ιδιότυπο κινηματογραφιστή προβάλλοντας τις πρώτες πειραματικές του ταινίες που δημιούργησε την περίοδο γύρω από τον Μάη 68 και κάποιες παράξενες νεώτερες .
Λέει ο ίδιος :
«Μετά τον Μάη του 68 αναπτύχτηκαν στη Γαλλία και την Ευρώπη (στις ΗΠΑ και Αγγλία υπήρχαν ήδη) κινηματογραφικές πρακτικές προς κατευθύνσεις αντιθετικές μεν, αλλά συγκλίνουσες, ενάντια στις καλλιτεχνικές ή πολιτικές εξουσίες: σινεμά πρωτοποριακό ή πειραματικό ή underground, σινεμά πολιτικό ή ακτιβιστικό. Προβληματισμοί που εξερευνούσαν μια νέα γλώσσα απέναντί στον αναπαραστατικό και αφηγηματικό κινηματογράφο.
Στο πρώτο μέρος της βραδιάς στο ΦΟΥΡΝΟ θα δείξω αποσπάσματα από ταινίες μου της δεκαετίας του 70 -της ακτιβιστικής ταινίας ΒΑΣΙΣΟΥ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΟΥ με τους αγώνες των Αράβων μεταναστών εργατών, της πειραματικής ΣΤΟΜΑ που αφορά την δημιουργία και προβολή προς τους άλλους της επιθυμητής ιδέας-εικόνας του εαυτού μας – ακολουθούμενα από την μικρούλα «Εράνιμα» που είχε στην εποχή εκείνη μεγάλη «τράβηξη».
Το δεύτερο μέρος του προγράμματος παρουσιάζει νεότερες μικρές ταινίες: το αυτογραφικό (selfie πριν τη λέξη) «ΛΕΥΚΩΜΑ», το ιδιότυπο road movie «ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ» και τους «ΘΕΟΥΣ», μια ενορχήστρωση του γλυπτικού μου θιάσου.»
ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΟΣ
ΣΤΟΜΑ. πειραματική ταινία διάρκειας 36 λεπτών, γυρισμένη το 1973 στους παρισινούς δρόμους. Μαύρη, άσπρη και χρωματιστή, στα 16 χιλιοστά.
« .. πρόσωπα, κινήσεις, μετέωρα βλέμματα, βλέμματα που διαπερνούν τα σώματα, τυφλά βλέμματα. Η κάμερα, πάντα φανερή, γίνεται αιτία επιβεβαίωσης της εικόνας του εαυτού που ο κάθε περαστικός θέλει να μεταδώσει στους άλλους.»
———————————————————————————-
ΒΑΣΙΣΟΥ ΣΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΣΟΥ
αγωνιστικό ντοκυμαντέρ διάρκειας 52 λεπτών στα 16 χιλιοστά, γυρισμένο στο Παρίσι το 1972.
Καταγραφή των αγώνων των αράβων μεταναστών στη Γαλλία και των πολιτικών κινητοποιήσεων της άκρας αριστεράς το 1972: καταλήψεις άδειων σπιτιών, αγώνες κατά του ρατσισμού στην καθημερινή ζωή και στο εργοστάσιο, αγώνες κατά των ρυθμών παραγωγής και των απολύσεων ιδιαίτερα στο εργοστάσιο της Ρενώ στο Παρίσι, όπου μέλος της Επιτροπής Αγώνα ήταν ο αδικοχαμένος Πιέρ Οβερνέ. Ο φόνος του κινητοποίησε χιλιάδες κόσμου στην πιο μεγάλη μετά τον Μάη του 68 διαδήλωση, που απετέλεσε ίσως και το ζενίθ του αριστερίστικου κινήματος της δεκαετίας του 70.
——————————————————————————
ΕΡΑΝΙΜΑ
πειραματική ταινία διάρειας 9 λεπτών, γυρισμένη στο Παρίσι το 1978, 16 χιλιοστών.
« Ερωτοσκιάσεις : μια σειρά από παραδειγματικά στιγμιότυπα εξελίσσονται σε πολλές γενιές εικόνων. Η ερωτική σκηνή πού βάζει σε κίνηση το χορό διατηρεί την έμμονη και μη αναλώσιμη υπόστασή της στη σύγκρουση με τη νοσταλγία και τους φόβους, την καθημερινότητα και τα όνειρα, τα θραύσματα της μνήμης. Ερως ανίκατε μάχαν. »
———————————————————————————-
ΛΕΥ- ΚΩΜΑ,27΄, 2005
Σπονδυλωτό ντοκυμαντέρ σε τρία μέρη που παρουσιάζει κομμάτια ζωής του αυτο-βιντεοσκοπούμενου. Το απόλυτο selfie φιλμ, πριν τη λέξη:
ΤΑ ΤΑΞΕΙΔΙΑ ΓΙΑΤΡΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΨΟΥΡΑ, ημερολόγιο ταξιδιού (από τα Μετέωρα στην Ήπειρο) με θέμα την εμμονή σε ερωτική σχέση χωρίς ανταπόκριση. ΚΑΙΣΑΡΙΚΗ, μια πολιτικο-μαιευτική αποκλειστικότητα. ΔΕΙΛΙΝΟ.
———————————————————————————-
ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΥ /MY VIDEOS
24 λεπτά πλανήτης γη, 1996-2009.
———————————————————————————-
ΘΕΟΙ – GODS
«ταινία τέχνης» διάρκειας 7 λεπτών ,1997
Ο Θεός, η Θεά, Ιάσων, ο Γέρος της Θάλασσας, Χόμο Σαλιγκάριους.
———————————————————————————-
Πληροφορίες στο 2106460748
Η ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΘΕΑΤΩΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΥ Η΄ ΝΟΣΗΣΗΣ.